Napríklad, keď zabijú Lucu v reštaurácii, hráč to vidí, pomstí jeho smrť a potom uháňa za Monkom, aby mu oznámil, že je Luca mŕtvy. Treba ju zachrániť a pomôcť Fredovi zavisť raneného Dona do nemocnice. Samozrejme pamätníci Godfathera teraz začnú kričať: O zabití Lucu sa rodina dozvie z rybej správy!, Dona postreli, ale Fredo ho neviezol do nemocnice!, žiadne prestrelky tam potom neboli!, kto je dočerta Monk?! EA museli nejaké udalosti zmeniť, aby sa lepšie hralo a akcia bola na každom mieste, plus museli dať priestor hráčovej postave. A Monk je tiež nová postava, ktorá dopomáha tvoriť príbeh, je to váš tútor, po tom, čo Luca padne.
Luca mi na začiatku vysvetlil, že je dôležité, aby rodina mala stále príjmy, takže treba osloviť obchodníkov a požiadať ich aby platili za ochranu. Po celom NY je týchto obchodov, kasín, barov, reštaurácii a hotelov asi sto a väčšinou patria súperiacim rodinám. Aby obchod odvádzal peniežky na konto Corleonovcov, treba prísť za obchodníkom a prípadne mu pohroziť (vraziť päsťou do brucha, zabiť pri ňom niekoho, či mu rozbiť výklad). Vtedy sa rozhodne, že namiesto svojho života vám dá radšej týždenné výpalné.
Potom sa odomknú zadné dvere, kde je nelegálny podnik, v ktorom sa opakuje ten istý postup. Ak obchodníka mlátim trochu dlhšie platí viac, ale netreba to zas prehnať, lebo inak mi nedá nič.
Okrem príbehových misií, ktoré zahŕňajú podstatné udalosti ako spomínané postrelenie Dona, pomstu za Paulieho zradu, Michaelov útek, Sonnyho smrť a nakoniec záverečné zúčtovanie, sa väčšinu času behá po meste a obsadzuje podniky.Tie ale patria iným rodinám, takže mafiány strážiaci obchod nie sú šťastní, že ste im ho práve zabrali a pustia sa s vami do boja.
Práve súbojový systém je asi to najlepšie, čo Krstný otec prináša. Nepriateľa môžme chytiť pod krk, plieskať ho o stenu a nábytok, vrážať mu podberáky, hodiť s ním cez okno výkladu, plus sú tu popravy. V istom momente, keď je nepriateľ omráčený sa dá chytiť pod krk a dosť nechutným spôsobom mu zlomiť väz. Takisto brutálne sú aj popravy baseballovou pálkou, či hasákom. Nehovoriac o poprave brokovnicou alebo Thomsonom, keď nepriateľa kopne kráčova postava na zem a dostrieľa ho, či mu priloží brokovnicu k hlave a stlačí spúsť. EA teraz ukázali aká brutalita sa v nich skrýva, asi preto dostala hra označenie +18.
Členov rodín postrieľame, ale aha. V pravom rohu mi nabieha akási vendetta. Každá rodina vlastní inú časť NY a na jej obsadenie treba zničiť spomínané sídlo rodiny. Je až na smiech, že jeden vojak z rodiny Corleone zabije päťdesiat Barziniho mužov, uloží do ich domu bombu a to všetko absolútne sám. Domy a skladiská rodín sú najlepšie bránené a je obtiažne ich dobiť, ku koncu hry to ale už nie je problém.
Na konci vaše vlastnosti budú na vysokej úrovni. Po každom novom leveli je možné investovať bodík do jednej z piatich vlastností – streľba, súboj, riadenie, zdravie a pouličná znalosť.
Zvýšenie levelu dosiahneme získaním rešpektu, ktorý sa získava za splnenie misii, či obsadení nepriateľských podnikov.
Ak príliš na uliciach vyčínam a zabíjam plno mafiánov nezostane to bez povšimnutia polície. Tá ma naháňa, dokiaľ neprejdem do inej časti mesta, či do safehousu (jediné miesto, kde sa dá ukladať hra). Políciu nejde striasť. Ak aj zničíte všetky ich autá, o pár sekúnd sú za vami ďaľšie, nestačí že ma dokážu dobehnúť vždy, aj na tom najlepšom aute?
Absolútne ma nasralo ignorovanie morálnosti v Godfatherovi. V knihe i vo filme sa vraví, že nikto sa neodváži zabiť policajta. Michael za to zaplatil exilom na Sicilii. Tu ich vraždím po tuctoch a nič. To isté platí o civiloch. Žiadny civilista nemôže byť zatiahnutý do záležitostí rodiny. Tu umierajú ako na bežiacom páse, stále sa zaťahujú do vojny mafie. Aspoň by to mohlo byť nejak trestané, no nič to.
Tu by som spomenul aj ďaľšiu nepatrnú chybičku. Postupne ako prechádzam hrou ma rodina povyšuje. Najprv sa stanem Outsider, potom Kolega, neskôr ma povýšia do hodnosti vojaka, potom Caporegime a nakoniec Don. Ma hnevá, že aj taký Don musí chodiť po bezvýznamných pekárňach, aby si ich majiteľov naklonil na svoju stranu, čo nemá na to svojich ľudí?
Prichádza prirovnanie k Mafii. Godfather je Mafii veľmi podobný, ale v mnohom ho táto 4 roky stará česká hra predbieha.
Rozdiel je v počte nepriateľov, kým Godfather pred vás postaví kopec priemerne inteligentných protivník, v Mafii proti vám bojovalo zriedkakedy viac ako päť chlapíkov. Mali dosť života, super inteligenciu a to sa ráta viac ako zabíjanie nabiehajúcich protivníkov.
Druhá vec sú autá. Áno autá vážené dámy a páni. Vec, ktorá bola v Mafii perfektne spracovaná. Modely aj chovanie aút boli verné hystorickým reáliam a vôbec to nekazilo hrateľnosť. O to viac zamrzí, že v Godfatherovi je iba päť základných modeloch aút, namiesto možno stovky z Mafie.
Tieto autá by hravo predbehli majstra Alonsa na Veľkej cene Európy, ak by vyštartovali až v poslednom kole. Ich rýchlosť je neuveriteľná. Zatiaľ čo v Mafii som bol rád, keď auto dosiahlo štyridsiatku, v Krstnom otcovi aj ten najväčší vrak vytiahne dvestovku za päť sekúnd. Fúúj EA.
Posledným aspektom je grafika. Tu niet čo porovnávať. Hra z roku 2002 vyzerá rovnako ako z roku 2006. Jediný rozdiel je asi v lepšom rozanimovaní postáv. Farebné stvárnenie mesta mi prišlo lepšie v Mafii, lebo Krstný otec je taký ponurý hnedý, je to v dobových reáliach to uznávam, ale predsa len tam mohli EA hodiť viac farby.
Filmová licencia je využitá na výbornú a okrem Al Pacina (Michael), ktorý má zmluvu s Ubisoftom budete počuť aa vidieť všetky známe tváre z filmu. Samotný Marlon Brando nahovoril dialógy Dona Corleoneho a okrem neho sa na výrobe podieľali aj herci, čo hrali Toma Hagena a Sonnyho. Filmový fanúšik spozná presné kópie tvárí postáv z filmu. Mimika a ich pohyby sú jednoducho úžasné.
Zbrane, ktoými budete vraždiť nepriateľov sú – vaše päste, baseballka, škrtiaca struna (tiché zabíjanie) malý revolver, magnum, 9mm pištoľ, Thomson, brokovnica, molotov, dynamit a bomba. Zaujal ma hlavne systém upgradov zbraní. Keď si zarobíte dosť dolárov (tak okolo 100 000) stačí zájsť za nejakým priekupníkom a kúpiť si lepší model zbrane, ktorý má jednak väčší zásobník a aj palebnú silu.
New York päťdesiatych rokov minulého storočia je spracovaný nadmieru dobre, je rozdelený na 5 štvrtí, priechod medzi nimi nebýva príliš zdĺhavý a každá časť mesta je typická pre iný typ architektúry a historické budovy, pamiatky. Little Italy patrí rodine Corleone. Brooklyn Tattagliovcom, Midtown Barziniho rodine, Hell´s Kitchen (rodné miesto Daredevila) patrí Cuneovcom a New Yersey rodine Stracci.
Hudobný doprovod je takisto dobrý ako ten vo filme, čo znamená fatálne dobrý, muzika sa neopočúva, podľa situácie sa stupňuje a je to možno ešte lepšie ako autorádio v GTA.
Čo povedať na záver? Godfather patrí medzi tie dobré prevedenia filmu do hernej podoby. Naplno využíva filmovú licenciu a skvelo doplňuje príbeh. Mne vadili neúplnosti vo svete Mafie, ale niekto to možno ani nepostrehne. Síce ma sklamali autá a grafika, ale v podstate sa jedná o veľmi chytľavú mafiánsku hru plnú kvalitných súbojov, prestreliek a vydierania. Doporučujem urobiť to v tomto poradí: Prečítať si knihu, pozrieť si všetky tri filmy a nakoniec si naplno vychutnať hru..
Autor recenzie : Tangorn |